IT-tekniker - ServiceDesk - Mora [Sweden]


 

IT-tekniker - ServiceDesk - Mora

$ads={1}

Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar.

Medicinsk Teknik och IT (MIT) består av ca 170 personer som ansvarar för både medicintekniska produkter och IT-verksamhet i Region Dalarna. MIT och verksamheten arbetar tillsammans med både nationella och lokala strategier för att effektivisera vården.

Region Dalarnas MIT (Medicinsk Teknik & IT) består av enheterna:

  • IT-förvaltning och utveckling
  • Medicinsk teknik
  • IT-teknik

Enheten för "IT-teknik" är uppdelad i tre delar:

  • ServiceDesk
  • Drift & Teknik
  • IT Tandvård

Arbetsuppgifter

Till sektionen IT ServiceDesk söker vi nu en IT-tekniker som kan förstärka vårt team. Du kommer tillsammans med oss att jobba med att stödja vården kring IT-service, IT-support och IT-beställningar.

I rollen som IT-tekniker är du ansiktet utåt och har mycket kontakt med våra användare. Du behärskar svenska mycket bra i tal och skrift och din kommunikationsförmåga är mycket god. Din arbetsuppgifter består av att bland annat ta emot inkommande samtal i vår 1:a linje support, där du försöker lösa användarens problem genom vägledning eller fjärrstyrning. Om ärendet blir för omfattande skickar du det vidare till 2:a linjen som tar över ärendet. Utöver att ta emot samtal i 1:a linjen är du även delaktig i mer avancerad tekniskt felsökning i 2:a linjen. Vi agerar även stöd till olika IT-projekt där IT-tekniker behövs för olika arbetsuppgifter.

Kvalifikationer

Krav:

Utbildning inom IT-sektorn med fokus på support/hårdvara/mjukvara, alternativt arbetslivserfarenhet inom IT-sektorn som motsvarar detta.

Detta innefattar:

  • Gymnasial utbildning inom IT eller motsvarande påbyggnadsutbildning
  • Goda kunskaper i Windows operativsystem (7/10)
  • Teknisk kompetens kring klienter, klientplattformar, kringutrustning
  • Erfarenhet av arbete i Servicedesk/helpdesk/supportorganisation med ärendehanteringssystem
  • Uttrycker dig mycket väl i både tal och skrift
  • Körkort

Erfarenhet meriterande:

  • ITIL-utbildning
  • Nätverkskunskap och grundläggande förståelse för TCP/IP, DHCP, LAN, WAN och WIFI
  • Erfarenhet av att ha arbetat i större driftsmiljö
  • Erfarenhet av att ha arbetat i offentlig verksamhet
  • Erfarenhet av support och drift inom IT

Personliga egenskaper:

IT-support handlar om både teknik och service. För att trivas i denna roll brinner du för att hjälpa våra användare i ditt dagliga arbete, där din sociala och kommunikativa förmåga kommer väl till användning. Du har lätt att sätta dig in i nya situationer och kan på ett pedagogiskt sätt hjälpa användarna. Du delar gärna med dig av dina kunskaper och gillar problemlösning.

Vi ser att du är driven, självgående och tar ansvar i ditt arbete. Du är lättlärd och kan snabbt sätta dig in i nya system och nya tekniker. Under perioder har vi mycket att göra och då är det viktigt att du är stresstålig och strukturerad. Eftersom vi arbetar med service ser vi att du är bra på att skapa relationer och ger ett förtroendeingivande och trovärdigt intryck. För att lyckas i rollen ser vi att du talar och skriver svenska obehindrat.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Ansökan

Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.

Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba hos oss - Region Dalarna

Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.

Dela: Dela denna sida på Facebook Dela denna sida på Twitter Dela denna sida på Linkedin

$ads={2}


 

.

Post a Comment

Previous Post Next Post

Sponsored Ads

نموذج الاتصال